Zo helpt ze vrouwen de juiste beha-maat te vinden zonder ze in het echt te ontmoeten | Miss Mary of Sweden
Overslaan en naar de inhoud gaan
Refunded Returns

Zo helpt ze vrouwen de juiste beha-maat te vinden zonder ze in het echt te ontmoeten

De klantenservice van Miss Mary of Sweden adviseert dagelijks  vrouwen over de hele wereld over verschillende behaproblemen. We hebben Ida, het hoofd van onze klantenservice, gevraagd naar haar beste tips om te bepalen welke maat vrouwen nodig hebben zonder ze te ontmoeten en wat ze doen om de klant de best mogelijke ervaring te bieden.

Ida is sinds 2018 verantwoordelijk voor de service aan klanten bij Miss Mary of Sweden. Ze werkt samen met haar collega's vanuit ons hoofdkantoor in Borås. We zijn bij onze afdeling klantenservice binnengewipt om haar wat vragen te stellen. De muur is beschilderd met schoolbordverf en daarop staat tussen verschillende tekeningen een citaat dat de werkwijze van onze klantenservice weergeeft: "Het interesseert mensen niet wat je kunt, tot ze weten dat jij geïnteresseert bent in hun probleem ".

ALS EEN VROUW BELT ALS NIEUWE KLANT OF ALS ZE GEWOON NIET ZEKER WEET WELKE MAAT ZE MOET KOPEN, HOE BEGELEID JE HAAR DAN BIJ HET VINDEN VAN EEN GOEDE EN GOED ZITTENDE BEHA?
Eerst vragen we haar hoe haar huidige beha-garderobe eruit ziet. Hoe is de pasvorm, wil ze liefst met beugel of zonder, heeft ze vaak last van schuren of van pijn in de schouders, hoe los of vast zit de band, hoe lang is het geleden dat ze een beha heeft gekocht, welke merken draagt ze meestal, heeft ze al eerder Miss Mary gebruikt, enz. Er bestaat een groot verschil tussen de merken die je in goedkopere winkelketens koopt en die van gespecialiseerde behaproducenten. We vragen dat om te weten te komen in hoeverre haar huidige maat goed past of niet. Dan vragen we haar ook naar haar levensstijl en behoeften, hoe ziet haar buste eruit, heeft ze extra ondersteuning of lifting nodig. Daarna kunnen we aan de slag om erachter te komen welke maat ze heeft en dan ten slotte welk model bij haar past. Dit alles heeft met elkaar te maken en je moet het in zijn geheel zien om de beste individuele oplossing voor een klant te vinden.

WANNEER JE EEN BH IN DE WINKEL KOOPT, KUN JE ZELF SNEL UITTESTEN WELKE MAAT GESCHIKT IS. DAT KAN LASTIGER  ZIJN ALS JE ONLINE MOET KOPEN EN OP MAATTABELLEN MOET VERTROUWEN. WAT DOEN JULLIE VAN DE KLANTENSERVICE OM DAT MAKKELIJKER TE MAKEN?
Nadat we haar beha-behoeften en garderobe hebben doorgenomen, vragen we haar om de omtrek onder de buste te meten, dat wil zeggen de bandmaat. Hier gaan we altijd van uit. Het vinden van de juiste bandmaat is essentieel om de cup te laten passen. Houd je het meetlint te los bij het meten van de bandmaat, dan wordt de cupmaat te klein. Daarom vragen we de klant altijd om met het meetlint echt strak te meten. Daarna vragen we haar om over de buste heen te meten en vervolgens kijken we in de maattabel. We vragen haar welke cup ze normaal gebruikt. Als de maat dan op cupmaat B uitkomt, hoewel ze bijna altijd cupmaat D heeft, weten we dat ze te los heeft gemeten. We trekken dan meestal een of meer cm af in de bandmaat en dan komt het gewoonlijk goed uit.

Een beha zal strak zitten als je hem thuis krijgt, maar hij rekt nog uit. Gebruik de beha daarom altijd in de buitenste haak-en-oog positie en ga dan geleidelijk naar binnen naarmate dat nodig is. Een beha is als een paar schoenen, je moet hem “indragen”. Bedenk hoe een spijkerbroek is als je hem koopt of aantrekt na en wasbeurt. Hij zit dan meestal strak, maar na een dag heeft hij zich al aan het lichaam aangepast. Hetzelfde geldt voor een beha.

WAT IS DE MEEST VOORKOMENDE FOUT DIE KLANTEN MAKEN BIJ HET METEN?
Ze meten simpelweg niet strak genoeg onder de buste. Dan vind je, zoals ik al zei, de verkeerde cupmaat. Rondlopen met een te kleine cup waardoor er als het ware een dubbele buste ontstaat komt veel voor, met name bij oudere vrouwen met een grote buste. Toen die beha's gingen dragen, bestond er geen grotere maat dan cup D en daarom moesten ze die wel nemen ook al was hij eigenlijk te klein, en daar zijn ze verder mee doorgegaan. Tegenwoordig worden er veel grotere cups gemaakt; zo hebben we bijvoorbeeld bepaalde modellen die tot cup I en J gaan. Als een klant onze maattabel raadpleegt en bij een maat uitkomt die sterk afwijkt van de maat die ze normaal draagt, adviseer ik om contact met ons op te nemen en dan helpen we haar.

Er zijn veel redenen waarom maten kunnen verschillen, niet alleen door verkeerd te meten. Er kunnen maatverschillen zijn tussen verschillende merken of bij converteren tussen internationale maten. Je kunt ook een heel oude beha hebben die zo uitgerekt is dat hij niet meer overeenkomt met de maat op het label in het kledingstuk.

Een beha is elastisch en een levend materiaal, dat na verloop van tijd uitrekt. Ook hier speelt het een enorm grote rol welk beha-model je kiest. Als je twijfelt tussen twee cupmaten en een model wilt met elastische kant in de cup, zoals LOVELY LACE, dan raden we aan om de kleinere maat te kiezen. Sommige modellen zoals JOY of CONFIDENT hebben licht gewatteerde cups en zijn vormvast, dus hier is het belangrijk om een ​​niet te kleine cup te kiezen omdat deze niet flexibel zijn in de richting van een grotere maat. De medewerkers van onze klantenservice worden getraind in onze collectie zodat ze het juiste model voor de behoefte van de klant kunnen aanbevelen. Verschillende van onze klantenadviseurs zijn betrokken bij het testen van de nieuwe modellen die onze ontwerpafdeling produceert. Dat maakt dat we zelf een persoonlijke relatie hebben met de kledingstukken en de collectie.


Ida shows her two personal favourites from the Miss Mary collection – STAY FRESH and DREAMSCAPE

ALS WIJ DE KLANT EEN BEPAALDE MAAT AANBEVELEN EN DIE PAST NIET ALS ZE HEM THUISBEZORGD KRIJGT, HOE LOSSEN JULLIE DAT OP?
Als een klant ook maar de minste twijfel heeft over de cupmaat die ze moet hebben, raden we haar altijd aan om contact met ons op te nemen. Als niet zonneklaar is welke maat de juiste is, vragen we haar om twee maten te bestellen en opnieuw contact met ons op te nemen als ze de kledingstukken heeft ontvangen. We zijn zo behulpzaam als we maar kunnen om de klant tevreden te stellen. We willen altijd de klant de best mogelijke klantervaring geven in het contact met ons of als ze iets koopt bij Miss Mary of Sweden. We weten dat ze, als ze eenmaal een Miss Mary-beha heeft gevonden die echt perfect bij haar past, onze producten en pasvorm begrijpt en gemakkelijker zelf de weg kan vinden in onze collectie.

WAT DOEN JULLIE OM TE ZORGEN DAT DE KLANT ZO TEVREDEN MOGELIJK IS MET HAAR KLEDINGSTUK EN HAAR KOOPBELEVING?
Ongeveer 80% van alle vrouwen draagt de verkeerde maat. Ons doel bij Miss Mary of Sweden is dat 100% van alle vrouwen de juiste maat draagt. We investeren dan ook veel in het bieden van persoonlijke service. We vragen de klant altijd om ook bij het kleinste vraagteken contact met ons op te nemen. Een hoge servicegraad is essentieel, die zit in de ruggengraat van Miss Mary en is superbelangrijk voor ons. “Lingerie van Topklasse” is voor ons niet alleen maar een loze kreet, met name topklasse omvat topkwaliteit in alles, van ontwerp en productie tot eindproduct en service aan de klanten.

In slechts een paar jaar tijd hebben we het aantal medewerkers bij onze klantenservice vervijfvoudigd en we hebben onze telefonische openingstijden verruimd, zodat we nu ook 's avonds (Europese tijd) bereikbaar zijn voor wie wil bellen. We streven naar een klantenservice die de eigen taal van de klant spreekt, waaronder Zweeds, Engels, Duits, Frans, Nederlands, Deens en Noors.

Het is belangrijk dat we bereikbaar zijn op de plaats waar de klant zich bevindt en dat we kunnen communiceren op een manier die zij prettig vindt. Sommigen praten liever per telefoon terwijl anderen het prettiger vinden om bijvoorbeeld via een privébericht op Facebook of Instagram te communiceren. Weer anderen schrijven liever e-mails. We hebben ook oudere klanten die brieven schrijven. Binnenkort openen we ook een chatservice op onze website, zodat klanten die ons bezoeken direct hulp kunnen krijgen. We bieden ook verschillende betalingsopties en hebben altijd 100 dagen retourrecht zodat men thuis in alle rust kan passen.


WAT ZIJN JE FAVORIETE MODELLEN OM AAN TE BEVELEN ALS EEN VROUW ECHT GOEDE STEUN WIL?
AMSTERDAM geeft heel goede steun. Voor de vrouwen die vroeger beugelbeha’s hebben gedragen en aan een zeer goede steun gewend zijn, maar willen overstappen naar een beha zonder beugel, kan ik QUEEN zonder beugel sterk aanbevelen. Die geeft een heel goede steun en lifting en voelt tegelijkertijd heerlijk aan.

HEB JE PERSOONLIJKE FAVORIETEN IN DE COLLECTIE DIE JE ZELF GEBRUIKT?
Jazeker. Mijn twee persoonlijke favorieten zijn STAY FRESH, een supermooie T-shirt-beha en DREAMSCAPE in champagne omdat hij zo ongelooflijk mooi is.

WAT IS JE BESTE ADVIES VOOR HET ONDERHOUD?
Houd je aan het wasvoorschrift in het kledingstuk. Was niet in de wasmachine als er handwas staat. Rek de beugeltunnel op na het wassen als de beha nog nat is. De meest voorkomende oorzaak als de beugel uit zijn tunnel glipt, is dat de tunnel krimpt tijdens het wassen. Eén enkele beha bestaat uit veel verschillende materialen en deze kunnen verschillend reageren in de was, zeker als je warmer wast dan aanbevolen. Het gebruik van een waszakje lost niet het probleem op dat verschillende onderdelen verschillend sterk kunnen krimpen. Trek de tunnel strak en volg altijd de wasinstructies van de fabrikant, dan heb je heel lang plezier van je beha.

Een andere tip is dat elke beha langer meegaat naarmate je er meer bezit. We adviseren minstens 4-6 beha's in de garderobe en twee keer zoveel slipjes. Ook hier werkt ondergoed als een paar schoenen: als je elke dag hetzelfde paar draagt, slijten ze snel. Met een beetje liefde en zorg kun je werkelijk de levensduur van je beha verlengen.

WAT IS HET LEUKSTE AAN JE WERK?
De klanten te zien terugkomen.  We hebben klanten die al meer dan 40 jaar bij ons kopen en het is ongelooflijk fijn om te kunnen praten met deze vrouwen, die al langer een relatie met Miss Mary hebben dan ik heb geleefd. Ik vind het heerlijk. Terugkomende klanten en klanten die schrijven dat we goed werk hebben gedaan zijn een bewijs dat we succes hebben met wat we doen. We zijn heel dankbaar dat zoveel klanten de tijd nemen om te schrijven wat ze denken en vinden. Ik wil dat ze weten dat wij bij de klantenservice werkelijk elk woord en alle recensies in onze sociale media en op onze website lezen.

IS ER IETS WAT JE TEGEN TERUGKOMENDE EN NIEUWE MISS MARY-KLANTEN ZOU WILLEN ZEGGEN?
We creëren onze kledingstukken met liefde in elk detail, en door ervoor te kiezen om er een te kopen, toon je je zorgzaam tegenover jezelf. Ze kosten meer dan de beha’s die je in de grote winkelketens koopt, maar ze zijn een goede investering in jezelf. Het is de zorgzaamheid die je voelt.

 

Reactie toevoegen

Plain text

  • Geen HTML toegestaan.
  • E-mail- en internetadressen worden automatisch aanklikbaar.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.