Algemene handelsvoorwaarden | Miss Mary of Sweden
Overslaan en naar de inhoud gaan
Refunded Returns

Algemene handelsvoorwaarden

ALGEMENE AANKOOPVOORWAARDEN

Algemene aankoopvoorwaarden

Bij het bezoeken van of winkelen bij de online winkel van Miss Mary of Sweden www.missmary.se (hierna Miss Mary genoemd) bent u gebonden aan onze aankoop- en gebruiksvoorwaarden. Daarom is het belangrijk dat u de algemene gebruiksvoorwaarden aandachtig leest voordat u de website gebruikt. Door het gebruiken van en/of bestellen via de website gaat u akkoord met deze algemene aankoop- en gebruiksvoorwaarden. Miss Mary behoudt zich het recht voor om deze algemene voorwaarden te wijzigen. Als de algemene voorwaarden gewijzigd worden nadat u een bestelling hebt geplaatst, zullen de algemene voorwaarden die van kracht waren op het moment van de bestelling gelden.

Als op de website van Miss Mary koppelingen voorkomen naar derden, of als er materiaal van Miss Mary gepubliceerd wordt door derden, kan Miss Mary niet verantwoordelijk gehouden worden voor schade of verlies als gevolg van het gebruiken van de huidige informatie, omdat Miss Mary geen controle heeft over de inhoud van deze websites.

Alle verwijzingen in deze algemene voorwaarden naar “Miss Mary of Sweden“, “Miss Mary“ of “de online winkel“ zijn verwijzingen naar Miss Mary of Sweden OÜ, bedrijfsidentiteit nr. 10194063, Mahtra 30C, Tallinn, Harju 13811, Estland. Neem bij vragen over Miss Mary of deze algemene aankoop- en gebruiksvoorwaarden contact op met onze klantendienst via 033-22 22 20

Verwerking van persoonsgegevens

Het moederbedrijf, Miss Mary of Sweden OÜ, is verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens en om ervoor te zorgen dat ze verwerkt worden overeenkomstig de geldende wetgeving met betrekking tot gegevensbescherming, inclusief de Algemene verordening gegevensbescherming (GDPR) (EU 2016/679).

We zullen uw persoonsgegevens verwerken om de overeenkomst die we met u sloten te implementeren overeenkomstig de wettelijke verplichtingen en de gerechtvaardigde belangen van Miss Mary.  Miss Mary doet altijd al het mogelijke om ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens verwerkt worden binnen de EU/EEA. Als het echter gebeurt dat uw persoonsgegevens buiten de EU/EEA verwerkt worden, zullen we ervoor zorgen dat er een voldoende niveau van bescherming geboden worden door het nemen van zogenaamde geschikte beschermingsmaatregelen, zoals de standaard contractuele clausules van de EU.

Miss Mary deelt informatie met andere bedrijven die namens ons gegevens verwerken om onze diensten uit te voeren , zoals bijvoorbeeld, marketing, analyse, verdeling of andere diensten of als we verplicht zijn dit te doen door de openbare autoriteiten onder de huidige wetgeving.

Bekijk, voor de volledige informatie over hoe we uw persoonsgegevens verwerken of voor informatie over uw rechten, ons privacybeleid [LINK].

Aankopen

Er kunnen bestellingen geplaatst worden bij Miss Mary via de online winkel. In Zweden, Noorwegen en Finland kan er ook telefonisch besteld worden of schriftelijk via een bestelformulier.

Om een bestelling te plaatsen bij Miss Mary moet u minstens 18 jaar oud zijn en in een van de landen wonen waar we leveren, momenteel alle landen in de EU en de VS. De bestellingen moeten geplaatst worden in de online winkel van het land waar de ontvanger woont, of voor personen die in de EU wonen in de gemeenschappelijke online winkel voor de EU, www.missmary.eu.

De klant moet een leveringsadres en volledige contactgegevens verstrekken. De snelste manier om deze gegevens te verstrekken is door zich als klant te registreren op onze website of via onze afrekenprocedure in de online winkel. De aankoop is niet afgerond tot de goederen opgehaald zijn uit onze opslag en u de melding hebt gekregen dat uw aankoop klaar is om geleverd te worden.

Overeenkomst en bevestiging van een bestelling

Bij het plaatsen van een bestelling bij Miss Mary gaat u een overeenkomst aan met Miss Mary, wanneer Miss Mary bevestigt dat uw bestelling verpakt werd en klaar is om geleverd te worden. Een kopie van deze bestelbevestiging wordt dan per e-mail naar de klant gestuurd. We doen al het mogelijke om uw bestelling zo snel mogelijk te bevestigen. Als u een bestelling plaatst tijdens het weekend of op een feestdag, doen we al het mogelijke om uw bestelling te verwerken op de volgende normale werkdag voor 18.00 uur.

Prijsstelling en valuta

Alle prijzen die door Miss Mary weergegeven worden zijn inclusief btw. De betalings- en verzendingskosten, die afzonderlijk worden weergegeven, zijn niet inbegrepen. De prijzen van aanbiedingen zijn geldig op het moment van de aanbieding en kunnen zonder voorafgaande kennisgeving gewijzigd worden.

Het minimumbedrag per bestelling is 200 SEK, 200 NOK, 25 EUR, 25 GBP of 25 USD. Er worden maximaal 6 items in 1 pakket verzonden. Als de bestelling bestaat uit 7 of meer items, zullen deze in meerdere pakketten geleverd worden. N.B. Het maximumbedrag per bestelling is 190 USD voor de VS.

Kortingen en aanbiedingen

Miss Mary biedt soms verschillende kortingen en aanbiedingen aan als deel van zijn marketingstrategie. Vermeld een kortingcode in het voorziene vakje indien van toepassing. Merk op dat kortingcodes alleen gebruikt kunnen worden voor goederen die verkocht worden tegen hun normale prijs en dat een kortingcode slechts eenmaal gebruikt kan worden. Alle kortingcodes kunnen slechts één keer per gezin gebruikt worden. Miss Mary is niet verantwoordelijk voor aanbiedingen of kortingcodes die aangeboden worden op andere plaatsen dan de eigen nieuwsbrieven, catalogi of online winkel van Miss Mary.

Betaling

Als u winkelt bij Miss Mary, kunt u kiezen uit de volgende betalingsmogelijkheden

Creditcard - wij aanvaarden VISA en MasterCard. 

Wij gebruiken autorisatie met 3D-beveiliging
3D-beveiligingstechnologie werd ontwikkeld door VISA en MasterCard om de kaarthouder te identificeren bij het online aankopen. Het identificatieproces is soortgelijk aan het proces dat gebruikt wordt voor het opvragen van cash aan bankautomaten en is gebaseerd op het invoeren van een PIN-nummer/wachtwoord tijdens de aankoop. Met deze technologie kunnen de kaarthouders erop vertrouwen dat hun kaart niet gebruikt worden door een andere persoon zonder toelating. Onze provider voor betalingen is DIBS. DIBS voldoet aan de vereisten van PCI DSS en is houder van een SSL-certificaat.

Factuur – onze facturen worden samen met de goederen in het pakket verzonden. Er zal een administratieve kost van SEK 25 bijgeteld worden bij elke factuur. Met een factuur kunt u er ook voor kiezen om in schijven te betalen (bekijk hier de voorwaarden voor de ontvanger van facturen en rekeningen)

Oplossing voor de facturatie van de ontvanger 

We leveren facturen en bieden betaling in schijven aan in samenwerking met Collector Credit AB. Als u kiest om per factuur te betalen zult u uw bestelling ontvangen vóór u betaalt. U kunt daarna kiezen om het volledige bedrag te betalen om de betaling te spreiden over kleinere bedragen. De factuur wordt de maand volgend op de levering afzonderlijk verstuurd naar uw geregistreerd adres. De factuur moet betaald worden op het einde van de volgende maand. Hierdoor hebt u zestig dagen de tijd om te betalen. Er wordt een administratieve kost van SEK 25 bijgeteld. 

U kunt alleen bestellingen naar uw geregistreerd adres laten sturen als u factuur of betaling in schijven selecteert en u moet minstens 18 jaar oud zijn op het moment dat u de bestelling plaatst. Zodra u de factuur ontvangen hebt, kunt u kiezen om te betalen in schijven, en dit tot 12 maanden, door het laagste bedrag op de factuur te betalen. Voor betalingen in schijven wordt een interest van 19,2 % per jaar bijgeteld. 

Er wordt een korte kredietcontrole uitgevoerd, soms met kredietreferenties. In geval van laattijdige of niet betaling zal een bedrag van SEK 60.00 berekend worden, plus een standaard intrest van 2,5 % per maand. 

Bekijk de koppelingen hieronder om de volledige algemene voorwaarden van de facturatie van de Ontvanger te bekijken: 

Algemene voorwaarden voor facturatie en kredietrekening 

Standaard Europese klantkredietinformatie 

Terugbetaling Als u uw factuur betaalde maar de gekochte goederen terugstuurde, hebt u een openstaand krediet bij de Ontvanger. Voor de terugbetaling hebben we uw contactgegevens en uw accountdetails nodig. We bewaren deze gegevens niet gekoppeld met uw betaling. Stuur een e-mail met uw details naar refund@collector.se of bel naar 010 - 161 01 00. U kunt ook een kijkje nemen op de website van de Ontvanger via http://collector.se 

Leveringen

Miss Mary biedt de volgende leveringsopties

Levering per post – u betaalt slechts SEK 39.90 om uw bestelling per post te leveren. De levering gebeurt binnen 5 tot 7 werkdagen na bevestiging van uw bestelling. Als de grootte van het pakket dit toelaat, zal het in uw brievenbus gedeponeerd worden. Als het pakket te groot is voor uw brievenbus, wordt er een briefje achtergelaten met de melding dat het pakket opgehaald kan worden op uw leveringspunt. Als het item niet geleverd kan worden, zullen we u informeren tijdens de aankoop of bij de bestelbevestiging die u ontvangt na aankoop. U hebt te allen tijde het recht om uw aankoop te annuleren, als u niet wil wachten op goederen die niet in voorraad zijn. Neem contact op met onze klantendienst om een aankoop te annuleren.

Niet opgehaalde pakketten - er wordt de klant een bedrag van SEK 150 berekend voor alle pakketten die niet opgehaald worden op het leveringspunt. Dit bedrag dekt de kosten voor verzending, planning en behandeling.

Expreslevering  - als u uw goederen snel nodig hebt, kunnen we een expresleverdienst aanbieden via DHL tegen de prijs van SEK 125. Het pakket wordt binnen de 3 dagen na onze bevestiging van uw bestelling door DHL bij u thuis geleverd. Merk op dat expreslevering enkel mogelijk is voor items in voorraad.

Buiten Zweden - Als u niet in Zweden woont maar in een ander land van de Europese Unie, kunt u bij ons bestellen via www.missmary.eu

Recht om te annuleren, terug te sturen en te ruilen

Volgens de wet hebt u gedurende 14 dagen het recht om te annuleren. Bij Miss Mary hebt u gedurende 100 dagen het recht om te annuleren en terug te sturen. Bij het ruilen of terugsturen van goederen moeten de goederen teruggestuurd worden in de staat waarin ze zich bevonden, toen u ze ontving. Vul steeds het bijgevoegde terugstuurformulier volledig in. De goederen kunnen teruggestuurd worden in de zak waarin ze geleverd werden. Vergeet niet om een postzegel op het pakket te kleven. Als u de aankoop annuleert of het item wilt ruilen, moet u de kosten voor het terugsturen betalen. Het recht om te annuleren, terug te sturen of te ruilen geldt, uiteraard, niet als de goederen gebruikt zijn.

Als de goederen defect of foutief verstuurd werden, zullen wij de kosten van het terugsturen dragen. Neem in zulk geval contact op met onze klantendienst voor verdere instructies. Bel bij vragen met betrekking tot het terugsturen van goederen onze klantendienst op het nummer 033-22 22 20.

Als de goederen teruggestuurd zijn, zullen wij u binnen de 14 dagen na ontvangstbevestiging terugbetalen, maar niet voordat de goederen door ons ontvangen en gecontroleerd zijn.

Adres voor het terugsturen van goederen:

Miss Mary of Sweden
U-234
202 29 Malmö

Hier kunt u het formulier voor het recht op annulering van het Zweedse Consumentenagentschap bekijken. (Het invullen is niet verplicht en het is niet nodig om uw aankoop te annuleren of uw goederen terug te sturen - het enige wat u moet invullen om uw aankoop te annuleren, uw goederen terug te sturen of te ruilen, is het terugstuurformulier aangehecht bij uw levering)

Klachten

We stellen uw hulp bij het identificeren van defecten van de goederen op prijs. Als u een reden hebt om te klagen na het ontvangen van de goederen en een klacht wilt indienen, stuur dan de goederen zo snel mogelijk terug. U hebt het recht om goederen terug te sturen tot drie jaar na ontvangst, overeenkomstig de Zweedse Wet betreffende Consumentenaankopen. Twee maanden wordt beschouwd als een redelijke termijn om een klacht in te dienen. We zullen u vergoeden voor eventuele verzendingskosten en andere kosten die u opliep met betrekking tot uw klacht, voor bijvoorbeeld benzine, parkeer- en telefoonkosten. Neem contact op met onze klantendienst voor verdere instructies als u een klacht hebt met betrekking tot een gebruikt item. Klachten met betrekking tot gebruikte ongewassen kleding zijn niet ontvankelijk.

Geschillen worden altijd doorverwezen naar De Nationale Raad voor Consumentengeschillen (ARN). Miss Mary volgt altijd de aanbevelingen van deze raad.

Overmacht

Miss Mary is niet aansprakelijk voor vertragingen ten gevolge van omstandigheden waar Miss Mary geen controle over heeft, zoals algemene arbeidsconflicten, oorlog, blikseminslagen, terroristische aanslagen, gewijzigde beslissingen van autoriteiten, technische problemen, fouten bij elektriciteits-/telecommunicatie-/computerverbindingen of andere vormen van communicatie en defecten of vertragingen van dienstverleningen van subcontractors als gevolg van de hier vernoemde omstandigheden. Deze omstandigheden vormen redenen om af te zien van claims voor beschadigingen en andere boetes.

Herzien op 24.05.2018